Testování vozidel nám pomáhá porozumět reálným podmínkám, podobně jako mapy nám pomáhají dojet do cíle. A stejně jako se zlepšily mapy – od obyčejného cestování z bodu A do bodu B jsme se dostali k satelitní navigaci s detailními pokyny – budou i nové testy spotřeby paliva a emisí WLTP a RDE poskytovat přesnější informace při koupi nového vozu.
Od září 2018 bude zaveden nový evropský standard WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). WLTP nahradí stávající systém NEDC (New European Drive Cycle) a bude stanovovat hodnoty spotřeby paliva pro vozidla se zážehovými, vznětovými, elektrickými a hybridními motory. Při nákupu zcela nového vozu vám tato informace poskytne přesnější představu o tom, jakou vzdálenost lze ujet na jednu nádrž (nebo nabití) v reálných podmínkách.
U vozidel se zážehovými, vznětovými a hybridními (MHEV nebo PHEV) motory budou kromě spotřeby paliva uvedeny také údaje o emisích. U elektromobilů bude uvedena kromě jejich dojezdu také hodnota spotřeby energie. Testy, kterými se tyto hodnoty budou stanovovat, budou u všech vozidel zavedeny od září 2018.
Naše vozy, které se vyznačují mimořádnými schopnostmi a moderními technologiemi, se nezmění. Vozy Jaguar budou i nadále nabízet to nejlepší z techniky a designu. Nové hodnoty budou jednoduše lépe vypovídat o funkci našich pohonných jednotek v reálných podmínkách.
Nové testy jsou navrženy tak, aby zohlednily aktuální technologie motorů. Standard NEDC byl naposledy aktualizován v roce 1997, kdy byla široké veřejnosti představena první generace moderních hybridních vozidel. O dvacet let později se na silnicích můžeme vedle vozidel PHEV a MHEV setkat také s elektromobily, jako je náš Jaguar I-PACE. Testy NEDC nebyly pro tyto typy vozidel určeny, což standard WLTP napravuje.
Nedostatky systému NEDC řeší například prodloužená doba testování. Testy NEDC trvaly přibližně 20 minut. Nový test WLTP bude trvat 30 minut a kromě testování vozu bude rovněž prověřen vliv výbavy na přání, například příslušenství instalovaného ve výrobě, na spotřebu paliva.
Tyto testy samozřejmě představují pouze základní vodítko. Jízdu v reálných podmínkách ovlivňuje řada faktorů včetně terénu, podnebí a jízdního stylu. V září 2019 budou zavedeny nové silniční testy a přidány další hodnoty. Měřit se budou emise oxidů dusíku (NOx), pevných částic a další výfukové emise.
Standard WLTP bude na rozdíl od systému NEDC poskytovat další informace, které vám při koupi vozu pomohou informovaně se rozhodnout. Nové testy jsou mnohem náročnější a nebude možné je jednoduše porovnávat se staršími údaji. Hodnoty spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého (CO2) podle standardu WLTP budou přesnější, ale v porovnání s hodnotami NEDC budou vycházet vyšší a stejně tak budou mít elektromobily uvedeny kratší dojezdovou vzdálenost.
KDY VEJDE ZMĚNA V PLATNOST?
Všechny zcela nové vozy vyrobené od září 2017 se testují podle standardu WLTP. Evropská unie ovšem zavedla přechodné období, což znamená, že my, spolu s ostatními výrobci automobilů, budeme mít povinnost testovat připravované modely podle nových standardů od září 2018. Nové standardy budou platné v zemích EU a ve Švýcarsku, Turecku, Norsku, Lichtenštejnsku a Izraeli.
Od září 2018 budou v těchto zemích povinné také testy emisí v reálném provozu (Real Driving Emissions, RDE). Testy RDE budou měřit emise pevných částic a oxidu dusičitého (NO2) při jízdě na silnici. Naše společnost již splňuje nízké prahové limitní hodnoty standardu EU6d RDE. Do roku 2020 budou nové údaje testů WLTP a RDE uváděny v EU a dalších zemích, které je využívají.
NAŠE VOZIDLA
Vůz, který dokonale odpovídá vašemu životnímu stylu, stylu jízdy a osobnímu vkusu.